donderdag 23 maart 2017

ANTWERPS SCHEPEN KOEN KENNIS ZET KWAAD BLOED BIJ COLLEGA’ S UIT ‘DE RAND’


 DE RAND WORDT DOOR ANTWERPEN MISKEND 

Via o.a. de pers vernamen de schepenen van mobiliteit uit de rand de nieuwe ontwikkelingen rond de A102.
Voornoemde weg zou vooralsnog dan toch niet tot aan de luchthaven van Deurne worden doorgetrokken dan wel eindigen in de nabijheid van het rondpunt van de E313 te Wommelgem.
Op en afritten zouden op enigerlei  wijze worden vervlochten.
Een artikel in het Laatste Nieuws (21-03-2017) waarin  schepen Koen Kennis van Antwerpen aan het woord is heeft kwaad bloed gezet bij zijn collega’s uit de rand. Schepen Kennis  denkt te moeten zeggen; “De rand MOET rustig blijven…….en…..ik ga voeling houden met de burgemeester”

Laat dit laatste in de rand nu juist in het verkeerde keelgat geschoten zijn. De Antwerpse schepen voelt zich duidelijk niet geroepen om met zijn gelijkgestelde collega’s aan de tafel te gaan zitten, en wil met hen blijkbaar niet in gesprek gaan.
De schepenen hebben de stellige indruk dat men ‘’de rand’ uit elkaar wil spelen om op die manier zijn/hun eigen ‘ding’ te kunnen doen. 
Uiteraard vinden wij het vanzelfsprekend,  en nodig  dat de burgemeesters samen met hun schepenen dit dossier aanpakken.
Het gaat hier niet alleen om de leefbaarheid van Antwerpen dan wel van de ruimere regio en dat verliest Antwerpen momenteel uit het oog.
De schepenen van mobiliteit uit de rand zijn vastberadener dan ooit om SAMEN voor de mobiliteit leefbaarheid en verkeersveiligheid  in de regio er het beste uit te halen.

Bocht van 180° kan.
Indien zou blijken dat het gerucht dat de A102 een aansluiting zou krijgen aan het rond punt van Wommelgem, geeft dit voor Wijnegem een volledig nieuw en positief perspectief inzake leefbaarheid en milieu. In dat geval blijft de mobiliteit van onze industriezone zoals ze nu is en dient een mogelijks op en afrittencomplex thv Ertbrugge te worden herbekenen, mogelijks geschrapt.

Dit zou het meest ideale scenario zijn om samen met de collega’s voor een volledig geboorde tunnel te gaan. Op deze manier sparen we over gans het traject tussen Ekeren en Wommelgem  al het groen, wat naar milieu en leefbaarheid positief is. Tevens, kunnen we de groene corridor optimaal verder uitwerken en na het verzinken van een stuk van de Houtlaan, de Fortvlakte koppelen aan het domein Ertbrugge en  aan het park Groot Schijn


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

iets